۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۴۲۳۴۵۸
یکی از علمای عراق:

 هدایت ابدی در گرو برائت از طاغوت زمان است

یکی ازعلمای عراق خواستار اعلام برائت از طاغوت زمان شد و تاکید کرد که انسان‎ها با برائت از طاغوت می توانند به هدایت و رستگاری دست پیدا کنند.
یت الله سید محمد تقی مدرسی، از علمای عراق



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله سید محمد تقی مدرسی، از علمای عراق، در جلسه تفسیر قرآن خود که در کربلا برگزار شد، به زندگی حضرت ابراهیم (ع) در مبارزه با طاغوت و شرک اشاره کرد و گفت: اعلام برائت از شرک و طاغوت از اصول و مسائل اولیه دین محسوب می شود.


وی با اشاره به آیات و روایات افزود: خداوند متعال در آیات مختلف قرآن کریم به برائت از طاغوت اشاره کرده است. قرآن کریم کسانی که از طاغوت بیزاری نمی جویند و خود را مومن می دانند را بی ایمان توصیف می کند.


این عالم عراقی خواستار مبارزه با مفسدان شد و خاطرنشان کرد: مبارزه با طاغوت به صورت قطع دستان مفسدان از حکومت، یکی از مسائل مهم در دوران کنونی است.


آیت الله مدرسی تصریح کرد: کسانی که مدعی هستند با مقاومت و ایستادگی در برابر طاغوت زیان خواهیم کرد، کشته و زندانی می شویم و تابعیت‎های ملی خود را از دست می دهیم باید بدانند که این مسائل یک امر طبیعی است و نتیجه هر نوع مقاومتی خواهد بود ولی با اذن خداوند طاغوت زمان‎ها به زودی از بین خواهند رفت و مظلومان بر ظالمان پیروز می شوند.


 وی پذیرفتن شکست را از عوامل عدم برائت از طاغوت فاسد دانست و گفت: انسان به محض برائت از طاغوت در بسیاری از مراحل به موفقیت و هدایت دست پیدا می کند.


این عالم عراقی تاکید کرد که اگر انسان‎ها می‎خواهند به هدایت ابدی دست پیدا کنند باید در بالاترین درجه از طاغوت اعلام برائت و به جهاد فی سبیل الله اقدام کنند./994/ب902/د

 

ارسال نظرات